Vizafogó Tagiskola<

Konyári Ilona

Továbbképzés Brightonban

Helyszín: The English Language Centre - Brighton - Egyesült Királyság

2017. július 3-tól július 14-ig a The English Language Centre által szervezett “Language, Methodology and Culture” elnevezésű kurzuson vettem részt az Egyesült Királyságban, Brightonban.

A kurzus összesen 60 tanórát tartalmazott. Foglalkoztunk nyelvi készségfejlesztéssel, helyes kiejtéssel, hangsúlyozással. A nyelvtani tananyag mellett többek között megismerkedtünk az angol oktatási rendszerrel, a beszélgetés kultúrájával, megvitattuk a  modern világ nyelvi változásait, a brit identitás kérdéseit, az új módszertani megközelítéseket a nyelvoktatásban, az angol nyelv világunkban betöltött szerepét. Segítséget kaptunk a drámajátékok, nyelvi játékok használatához a nyelvtanításban. Valamint praktikus ötleteket sajátítottunk el az angol nyelv tanításához.

Tanáraink végtelenül segítőkészek, kedvesek voltak. A csoportunkba az Európai Unió számos országából érkeztek (Lengyelország, Spanyolország, Csehország, Németország), de Oroszországból is volt résztvevő.

A szállásom egy ír származású nyugdíjas ápolónőnél volt, ahol egy török és egy koreai lánnyal laktam együtt. Ez természetesen a nyelvgyakorlás szempontjából is rendkívül hasznos volt, hiszen házigazdánk ragaszkodott a közös étkezések alatti társalgáshoz.

Sokat beszélgettünk szokásokról, ételekről, mindennapi életről.

Segítségével betekinthettem az átlagos britt életvitelbe. Vacsora után órákat sétáltunk, beszélgettünk, ami nyelvtanulás szempontjából is nagy segítség volt.

A kurzus helyszíne Brighton volt. Egy gyönyörű, hangulatos tengerparti város. Az első nap délutánján az iskola szervezésében városnéző, felfedező útra indultunk. A következő napokban megismerkedtünk belülről is a Royal Pavilion ( királyi nyaraló) ikonikus épületével. Megtekintettük a város új nevezetességének számító British Airways i360 tornyát, ahonnan lélegzetállító kilátás nyílt a tengerre és a városra.

Félnapos kiránduláson ellátogattunk a híres fehér sziklákhoz. Seven Sisters egyedülálló látványt nyújt a tenger fölé magasodó fehér szikláival. A hétvégi kirándulásokon ellátogattam Stonehenge, Bath, Cambridge és Arundel lenyűgöző nevezetességeihez is.

A hasznos tudás mellett felejthetetlen élményekkel gazdagodtam a  továbbképzésen.

Megtapasztalhattam ismeretlen emberek segítőkészségét, barátságát. A tanfolyamon megismert kollégákkal remélhetőleg a jövőben is tartani fogjuk a kapcsolatot. Felmerült testvériskolai együttműködés lehetősége is.

A folyamatos nyelvi környezet elmélyítette nyelvtudásomat. A kapott ismeretek színesítik majd munkámat. Bízom benne, hogy ezeket hosszútávon sikeresen tudom hasznosítani.

Köszönöm a lehetőséget, hogy részese lehettem ennek a programnak